Čarodějnický slet 2019

          „Abraka, dabraka, láry, fáry, kostěná noha, černá máry. Čarujem, čarujem, máme hůlku, někdo má malou, někdo půlku…“. Nejen takto se poslední dubnový den v naší škole čarovalo. Kouzelnice, kouzelníci, čarodějky, čarodějové, ježibaby i ježidědci z 1.- 4. tříd dorazili na čarodějnický slet, který pro ně připravili kamarádi z 5. tříd spolu se svými třídními učitelkami. Na velký den se všichni parádně vystrojili, krásně rozcuchali, nasadili rozličné klobouky všech barev a tvarů, naleštili kouzelnické hůlky a mnozí přinesli i své domácí mazlíčky – hady, sovy, netopýry, ještěrky, krysy a pavouky. Po slavnostním zahájení školní hymnou představily jednotlivé třídy svou vlastnoručně vyrobenou čarodějnici a zazpívaly píseň či přednesly báseň nebo zaklínadlo. Potom už se všichni vydali se svou k nepoznání přestrojenou tř. učitelkou a dvěma průvodci z řad páťáků za splněním osmi nelehkých zkoušek z čarodějnictví: bylo třeba vyrobit a poté zkrotit zběsilá košťata, uvařit kouzelný lektvar, poznat léčivé bylinky, nakreslit čarodějnici, proplést se pavučinami, posbírat pavouky, pojmenovat hrdiny čarodějnických filmů a pohádek i projít nástrahami zakletého lesa a nevzbudit přitom draka, nešlápnout na hada ani nespadnout do močálu či ze střechy perníkové chaloupky. Za každý splněný úkol získala třída jednu barevnou botičku pro svého pavouka zakletého zlou čarodějnicí Žabomilou. Všichni malí čarodějové prokázali velkou statečnost, výborné vědomosti i znalost kouzel z lexikonů. Svěřené pavouky obuli a právem tak získali povolení večer vzlétnout na svých pometlech, aby mohli z výšky sledovat zapálené ohně a protančit celou filipo-jakubskou noc. „Enyky benyky, hadí jedy, mávneme hůlkou naposledy. Až je tu kouzel plný ranec, ať je tu hudba, divoký tanec.“ I toto kouzlo se povedlo a každá třída byla odměněna kouzelnými bonbóny, po kterých se báječně létá, výučním listem opravňujícím k používání čar a kouzel při konání dobrých skutků a novým koštětem určeným spíše k zametání po oslavách a hostinách. V rytmu diskotance si na závěr ještě mnozí vesele zaskotačili.                                                                                                                                   

Velké poděkování patří všem rodičům za to, jak perfektně nastrojili své ratolesti, rodičům páťáků za pomoc s přípravou celé akce a poskytnutí mnoha potřebných doplňků a rekvizit, třídním učitelkám za seznámení dětí s tradicí pálení čarodějnic a nacvičení zaklínadel a paní učitelce Boršové, která v několika třídách vyrobila s dětmi nádherné čarodějnice. Děkujeme panu učiteli Draxalovi, Markovi G., Tomášovi K. a Martinovi S. z 9. B za dotvoření atmosféry moderní a taneční hudbou, Vojtovi D. a Filipovi M. z 9. A za pořízení spousty fotografií a paní Bendové s Klárkou, které pro všechny napekly a nazdobily perníčky - malé kouzelnické klobouky. Náš čarodějnický rej jsme si pořádně užili a kdoví, třeba za rok opět „Baby Jagy přiletí na ohnivém koštěti“.

                                                                                      Mgr. Markéta Hlávková, tř. uč. 5.A

Fotografie si můžete prohlédnout zde.

 

A jaké pocity měli žáci 5. A, kteří se poprvé nestali účastníky zábavného dopoledne, nýbrž jeho organizátory?

„Moc nám nešlo mluvení před třídou, ale pak to už bylo lepší a lepší.“

„Cítila jsem se báječně, ale trochu jsem se styděla.“

 „Byla to zábava, užil jsem si to.“

 „Nejdřív jsem se bála mluvit před třídou, ale pak mě překvapilo, že jsem to zvládla.“

„Cítil jsem se při tom říkání jako moudrý stařec.“

 „Byl jsem rád, že můžu něco ukázat.“

 „Byli jsme jako živá zeď a válečníci proti vichřici, která nám odnášela věci.“

„Líbil se mi ten adrenalin.“

„Byl jsem nervózní, ale byla to zábava.“

„Líbilo se mi, jak jsme spolupracovali, cítila jsem se jako v divadle, protože jsme se museli chovat jako čarodějnice.“

„Všichni se pobavili, byla diskotéka, všichni se radovali a tancovali, prostě super.“

„Nejlepší bylo tancování.“

„Bylo to dobrý, ne-li nejlepší, suprový, fajn.“

„Líbilo se mi tancování a mluvení.“

„Byl jsem nervózní, ale líbilo se mi to.“

„Na čarodějnice se tančilo a zpívalo, hrály se hry a bylo tam hezky.“

„Styděla jsem se, když jsem měla poprvé mluvit, ale nakonec jsem si to užila.“

„Strašně foukalo a klobouky nám létaly vzduchem.“

„Všechny holky na stanovišti měly kostým a jména a určitě si to užívaly. Nejdřív měly trému, ale pak to z nich spadlo.“

„Vše bylo v pohodě, byla sranda, měla jsem dobrý pocit, bavila jsem se, byla jsem spokojená.“

„Byl to super projekt!“